lørdag 14. august 2010

Fröken "vill inte sova"

Tuva tog en liten power nap när vi var och tittade påNorwegian outlet idag, och efter det ville hon inte sova mer.

När Terje och mamma skulle åka till Kjenn och äta middag så var Tuva jätte trött (Therese var redan där hon hade sovit över). Jag skulle vara hemma och göra mig klar för att gå på fest med mina arbetskompisar, så jag tyckte att Tuva kunnde stanna hemma och sova medans jag ordnade och fixade, betala räkningar med mera. Tuva brukar ju somna med en gång... Men inte idag nej. Efter en halvtimme gav jag upp. Tuva fick bli med in på badet när jag sminkade mig, sitta i knät när jag betalade räkningar och (skrikande) i Baby Björn sele medan jag målade naglarna (och nej, det är inte enkelt - och nej, det blev inte specielt bra).

Jag kom mig iväg på festen och hade det mycket trevligt. Terje hade några svettiga timmar med Tuva - som inte ville sova, men vid elva somnade hon äntligen och sov sedan hela natten (minus lite mat som jag gav henne vid sex-tiden). Jag gick hem med Kristin, Inga och Laila (som nästan bor granne med mig). Det var skönt och varmt ute.

Tuva och mig i hamocken. Se så trött Tuva är, ögonen är helt röda. Men sova skall vi inte, lilla tokfia.

Ingen kommentarer: