mandag 16. august 2010

Tuva skall börja på babysimning

Tuva älskar att sitta i badkaret och plaska med händerna. Hon är jätte ivrig och det stänker vatten över hela badrummet.

Nu har jag anmält Tuva till baby till babysimning på Catosenteret i Son. Det börjar nästa torsdag (på Tuvas 6 månadersdag) och håller på till slutet av november (dagen innan Tuvas 9 månadersdag).

Jag hoppas även på att det finns någon lämplig timme till Therese, som just nu står på väntlista. Vi fick erbjudande om att Therese kunnde bli med på en småbarnsgrupp (upp till 7 år) på lördagar, men dom höll på att träna crawl, dykning och ryggsim... En väldigt avanserad småbarsntimme om du frågar mig. Inte helt en passande timme för Therese ännu. Jag är nog mer ute efter en "lek och plask" timme till henne (av den typen jag själv gick på när jag var liten, på Brunflobadet). Vill att Therese blir trygg i vattnet innan vi går vidare med en nybörjarkurs i simning.

Om inte Therese får plats nu till hösten så kan ju kanske hon och Tuva bli med på en syskongrupp till våren (kravet är att babyer skall ha gått babysimning först, och det har ju Tuva gjort då).

Therese har i alla fall sin ridning. Den startar upp igen idag, det skall bli kul :)

Ingen kommentarer: