onsdag 1. september 2010

September :)

Therese har haft besök av en väninna idag, dotteren till en tidigare kollega till mig som nyligen har flyttat tillbaka till Vestby. Tjejerna leker jätte fint tillsammans och var så glada när jag hämtade dem på fritids idag. Dom kom "galopp-hoppande" mot mig hand i hand med stora leenden :)

Therese hade beställt sin älsklingsrätt idag (en av dom i alla fall) taco :)

Tuva har varit så snäll idag. Sov 3 timmar efter att vi följt Therese till skolan. Sedan var hon vaken i 3 timmar (hon blev med mig runt i huset när jag dammsög och så var hon med mig i stallet en sväng). Efter att vi hämtat "stor-tjejerna"  sov 3 timmar igen. Vaknade vid 6-tiden och var med när Therese gjorde läxan och när bestemor & bestefar kom innom på besök. Sedan blev hon trött igen och somnade för kvällen klockan nio. 

Annat var det igår, då ville hon inte sova alls på kvällen. Jag gav upp och tog med henne ner i vardagsrummet. Där låg hon och srällte och sjöng i evigheter. Jag försökte titta på TV... Plötsligt blev det tyst, då hade hon somnat. Jag blev sittande och skriva brev och inbjudningar till Tuvas namnfest som vi skall ha här i Vestby den 26 september.

Ingen kommentarer: