lørdag 3. mars 2012

Jørp

Vivians syster Anne Stine´s foto
Idag fick jag höra trista nyheter om att en väldigt söt liten häst med världens godaste hjärta har somnat in. Alla som kännde Jørp kommer att sakna henne mycket, hon var en häst som det var väldigt lätt att tycka om. Tänker specielt på Jørps ägare, min kusin Vivian, som har haft Jørp i tio år (om inte ännu längre).

På Facebook delar många av mina hästintresserade vänner den här texten här under...

"Av og til sier folk til meg: "Opp med humøret - det er "bare en hest"" eller "Det er mange penger for "bare en hest"". De forstår ikke den reisen jeg har gått i gjennom, de timer jeg har brukt, og de penger som er involvert i "bare en hest". Noen av mine stolteste øyeblikk har vært med "bare en hest". Mange timer er gått hvor mitt eneste selskap var "bare en hest". Noen av mine sørgeligste øyeblikk har vært som følge av "bare en hest", og de dager i mørket når jeg har grått, har "bare en hest" alltid hvert ved min side.

"Bare en hest" ga meg trøst til å overvinne de dager som måtte komme. Hvis du syntes at det er "bare en hest" vil du kanskje forstå setninger som "bare en venn", "Bare en soloppgang" eller "bare et løfte". "Bare en hest" bringer meg et fantastisk vennskap, tillit og ubegrenset glede."Bare en hest" bringer den medfølelse og tålmodighet jeg har bruk for, for å bli ett bedre menneske.♥

På grunn av "bare en hest" kan jeg finne på å stå opp tidlig, gå en lang tur og se med reist hode inn i fremtiden. Så for meg, og folk som meg er det ikke "bare en hest". Men håp og drømmer om fremtiden, glade minner fra fortiden og den rene glede i øyeblikket.
"Bare en hest" frembringer det beste i meg og får mine tanker vekk fra meg selv og dagens bekymringer. Jeg håper at folk en dag kan forstå at det ikke er "bare en hest", men noe som gjør meg glad, og holder meg og menneskeheten fra å være "bare et menneske...."

Ingen kommentarer: