søndag 2. september 2012

Tamina skall byta stall

Tamina skall bo på vackra "Strand gård" i vinter (i det röda huset)
Blesen behöver sällskap även i vinter och Tamina och Blesen trivs så bra tillsammans. Därför har jag nu sagt upp min stallplats på Svartedal, där jag har stått med Tamina de sista tio åren. Känns lite vemodigt, jag har ju trivts jätte bra där i alla år. I vinter skal Tamina stå på vackra Strand gård i Hvitsten. Det blir lite längre att köra till stallet och inget ridhus eller ridbana. Men det är ju inget man dör av (hoppas jag ;)). Bonden som äger Blesen släpper ut hästarna på morgonen. Planen är att vi skal ordna med höbalar ute, så vi slipper fodra lunch. Jag och tjej som heter Linn får turas om att ta kvällsfodringarna (mocka, fodra och ta in).

Tamina trivs på lite mindre stallar - med mindre "spring" och "stoj". Hon vill ha det lungt. Tror att det kan bli bra för henne på Strand gård. 

Nu saknar jag bara en stabil och pålitlig foderryttare som vill träna med Tamina 1-4 dagar i veckan (mot att man hjälper till i stallet).



Två stora boxar

Tamina får boxen närmast fönstren och Blesen boksen vid "fikabordet"


Höloft, ingång till stallet (och min vagn - under tak)


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Hittade din trevliga blogg när jag sökte på Vestby. Jag har en son som skall börja jobba på Asco den 19 november. Jag tänker då vara lite fräck och fråga dig om du känner någon som hyr ut ett rum med tillgång till kök eller en liten lägenhet?
Hälsningar
Veronica i Jönköping