lørdag 24. juli 2010

Hemma i stan igen

"Mamma, jag vill egentligen inte "hem" ikväll, jag vill sova över längre i Bringåsen" var det första Therese sa till mig när hon mötte mig vid bilen när jag kom till Bringåsen i kväll. Hon har haft det jätte bra, och lekt med /blivit underhållen av alla i familjen - hela dagen! Klart att man inte har lust att åka hem till stan då. Men vi skall dit så att hon får leka lite i lekstugan imorgon också :)

På hemvägen sjöng Therese för Tuva, bland annat en vacker kärlekssång till Tuva som handlade om hur mycket Therese älskade henne. Melodi var "Nu tändas tusen juleljus" men texten hade istället tusen hjärtan o.s.v. Jätte gulligt! Tuva satt stilla och lyssnade.

Bägge barnen badade när vi kom hem. Therese i stora badkaret och Tuva i sitt lilla rosa badkar.

Ingen kommentarer: