fredag 23. juli 2010

Middag med syskonen i Bringåsen

Ett mysigt kort på Therese och Doris.

Mostrarna och morbrorn (och Doris) kom hem från Alanäset idag. Emma hade namnsdag och vi åt god mat i lusthuset.

Moffa frågade om Therese ville övernatta, vilket hon självklart ville. När Tuva och jag skulle åka hem höll Therese på att begrava en död mus som hon hittat på gården. "Mamma, det är så kul att vara med Moffa, då får jag hålla på med farliga saker" sa Therese till mig. Hon visade upp en stor seckatör som hon klippte av pinnar för att göra ett kors till graven - och kniven hon sedan täljde korset med.

När jag pratade med Emma på msn vid elva tiden var Therese fortfarande vaken. Men så är det ju trots allt sommarlov :)

Tuva ville tydligen inte vara sämre. Jag försökte lägga henne i vanlig tid ikväll, men hon var inte det minsta trött, så vi gick upp i gen och hon fick ligga och leka lite. Tuva var pigg och glad och jobbade på. Jag tog ett bad medan hon låg och sprattlade. Men sedan blev hon till slut trött och somnade skönt i sängen.

Ingen kommentarer: