fredag 10. desember 2010

13 timmars shoppingtur

Dagen idag var sedan länge inbokad som den stora julshoppingdagen av den enkla anledningen att idag fick både jag och Emma lön - och Emma hade ledigt. Vi drog iväg så snart jag lämnat av Therese på skolan (Therese har gått till kyrkan med sin klass idag - där var dom med på en gudstjänst, sjöng sånger dom tränat på och Therese tände ett ljus).

Jag tog inte ett enda kort under hela dagen. Vi hade fullt upp hela tidan. Tuva skötte sig exemplariskt. Hon sov visserligen inte så mycket, men var glad och snäll. Jag hade tagit ur bagen (insats i vagnen) dagen till ära för att kunna använda selen i vagnen. Den behövs nämligen nu när hon kan sitta (vägrar ligga) och sträcker sig efter saker.

Tretton timmar senare var vi tillbaka i Vestby igen. Strax efter att vi hade kommit hem började det att regna ute - trots att termometern ute visade fyra blå grader.

Nu håller jag på att ordna med alla julklappar jag köpt idag men hoppas på att snart kunna krypa till sängs. Sissi är den enda som håller mig sällskap, hon sover vid min sida.

Ingen kommentarer: