fredag 17. desember 2010

Föreställning med Thereses klass

Idag är en stor dag. Therese har gått till skolan helt själv! :) Det har hon viljat göra ganska länge nu, och idag "släppte jag henne lös" (det passade mig så bra att slippa klä på Tuva och drassa ut i kylan, jag som varit vaken 26 timmar i sträck vid det laget). Emma kom inom Tuva och mig innan hon åkte. Vi tog en kaffe latte tillsammansoch bytte julklappar. Halv tio gick Tuva och jag till Thereses skola och fick se en jätte fin föreställning runt temat kroppen - med lite jultema mot slutet. Åter igen en imponerande insats av alla barn (man kan inte låta bli att bli rörd). Therese sjöng, läste dikt, var med och gjorde en pyramid, dansade med mera. Det var fullt med publik (ettorna, treorna, fyrorna plus en massa föräldrar). När vi kom hem efter föreställningen somnade både Tuva och jag så skönt och sov två timar. Lite senare på eftermiddagen sov vi två timmar till tillsammans :)

Therese är med och gör en pyramid
Therese läser dikt om kroppen

Ingen kommentarer: