fredag 3. juni 2011

Äntligen är det helg!


Idag har jag jobbat dagvakt på mitt jobb. Emma, mamma och Ingegärd åkte en sväng på shopping på dagen (på Norwegian Outlet, som fyllde ett år idag, och på Outlet One i Vestby). Jag avspaserade tidigt idag och var hemma strax före ett. Jag hade slutevaluering med min vernepleierstudent idag, som är färdig med sin åtta veckor långa praktik. Det har varit spännande och lärorikt att vara praktikvägledare, något som jag gärna gör om igen. Nu har jag ledigt i tre härliga dagar. Känns som evigheter sedan jag var så länge ledig. Det skall bli så skönt!

Therese har varit hemma hos en klasskompis och lekt på dagen, och Tuva har badat i sin (pytte) lilla badbassäng ute på verandan. Och i eftermiddag har jag, Emma, Ingegärd och mamma varit i stallet och kört med Tamina. Vi byggde några portar med koner i ridhuset så fick alla testa att köra med Tamina. Det var kul :)

Pappa stannade hemma och ordnade med middagen. Vi grillade kött som vi åt ute på verandan, gott och trevligt.

Tuva "hjälper" moffa med att fixa selen på vagnen
Ingegärd och mamma tittar på...
Våran Rododedhron blommar för fullt nu :)

Ingen kommentarer: