mandag 6. juni 2011

Svenska flaggans dag

Självklart flaggade vi på svenska flaggans dag :)

Idag är både Emma och jag lediga från våra jobb. Vi har fått permition för att fira vår nationella högtidsdag. Som utlänsk arbetstagare kan man söka permition intill 2 dagar per år för att fira nationella högtidsdagar som inte är röda enligt norsk kalender. Man kan kanske ifrågasätta om vi verkligen absolut hade behov av att vara ledig hela dagen för att fira nationaldagen, men å andra sidan så är det den enda lilla förmånen vi har, en enda dag på hela året. Så jag tycker att vi förtjänade en ledig dag :)

Dagen startade med att vi försov oss. Jag var så trött när klockan ringde på morgonen att jag slog av alarmet i sömnen. Och typiskt nog så sov Tuva över en timme längre än vanligt just idag. Vi vaknade 15 minuter innan Thereses skola började. Men Therese var inte helt 100% i form. Förkyld och med lite magknip. Så då valde vi att inte stressa. Hon fick vara hemma från skolan.

Pappa och Ingegärd kom innom oss en tur innan dom skulle åka till Gävle (där dom skulle hämta min yngsta lillasyster Lisa, som är färdig med sig folkhögskoleår och som skall hem med alla sina saker). När dom rest gick Emma och jag en lång promenad i regnet. Resten av dagen tog vi det lungt, åt fiskmiddag, såg film osv.

Moster och Tuva läser pocket :)
Krasslig Therese plattas till av moffa ;)

Ingen kommentarer: