mandag 7. desember 2009

Måndagen som kom och gick.

Vi vaknade upp till snö. Det övergick snart till att regna. Jag hade det besvärligt för att komma mig lös med min bil (en kombination av grop, lera och snö/is). Men med hjälp av kvistar under hjulen och ett flertal försök kom jag mig lös.

Jag vet inte helt vart dagen tog vägen idag. Tycker tiden flög iväg utan att jag hann göra så mycket. Var en liten sväng på Outleten för att spana efter julklappar. Det blev dock bara två saker till mig själv(!)... Jag köpte broddar (49 kr) och en lila Polarn & Pyret tröja med knappar på halva outletpriset (nu 75 kr), som jag poserar med på bilden. Den är riktigt skön. Jag är nöjd :)

Broddarna fick jag genast andvändnimg för i stallet- Det var så skönt att kunna gå på is och slask utan att vara på helspänn hela tiden för att inte glida (och få onödiga smärtor i bäckenet).

Tamina hade varit väldigt svullen över knät imorse, och haltat första biten ner mot padocken. Jag fick ett bekymrat meddelande från morgonfodraren... Inte kul :(
Knät blir dock snabbt bättre bara hon får röra på sig. När jag kom hade Tamina stått ute några timmar och gick då helt fint på benet. Efter att jag hade gått med henne och jobbat med knät (masserat och böjt för att få igång cirkulation och rörelse i leden) så var svullnaden nästan helt nere.

Julpyntat på köket. Framme står kartongen med pepparkakshuset vi skall sätta upp snart en dag. Hade tänkt att göra det i söndags men hann inte med det då.

Det var en mycket våt Therese som jag hämtade på fritids. Det vill säga det var en tjej med väldigt mycket våta kläder och nästan tom påse med ombyteskläder. Orsakat av vått "slusch-före" som tydligen var helt oemotståeligt att kana ned för pulkbacken i (utan pulka). Therese var stålande förnöjd. Hon hade haft det jätte kul :)

Nu hänger det overaller, vantar, mössa m.m. på tork framför värmepumpen i vardagsrummet. Imorgon får vi ladda upp med ett nytt lager med ombyteskläder på skolan.

Den 17 december skall klass 1A och 1B ha julavslutningsfest på kvällen. Då skall dom bland annat visa upp Hackebackeskogen föreställningen igen. Jätte kul för då får Terje chansen att se den han också - och alla andra som vill (och är här i Vestby).

Emma får därmed troligen vara med och se föreställningen. Hon har fått inkallning till intervju i Vestby den veckan och kommer enligt planen ner några dagar nu innan jul. Hon har sökt på jobb i det avlastningsboendet för barn, som jag jobbar halvtid i. Jag hoppas verkligen att hon får jobbet. Emma hade passat jätte fint på den arbetsplatsen. Alla vi som känner Emma vet ju att hon har så bra kontakt och hand med barn. Och det är en spännande arbetsplats, där man har chans att få se stor utveckling bland barnen.
- I skrivande stund sitter Emma uppe i ett flygplan på väg hem till Sverige efter några fina, varma veckor i Australien (läs hennes bloggar från Australien äventyret på Bringås bloggen).

Till sist vill vi i Vestby få lov att gratulera min kusin Anton, hans sambo Karin som blev föräldrar till sitt andra barn idag - och till lilla Charlie som blev storasyster :)
Det blev en liten tjej som skall heta Lovis Ava. Hon var 49 cm lång och vägde 2950 gram.
- Välkommen till världen lilla Lovis!

1 kommentar:

Unknown sa...

Stort grattis till Er alla
Kram Maria


Har försökt att skriva en kommentar på Bringåsens hemsida men det fixar inte jag men hoppas att ni se detta så ni får minna lyckönskningar
Kram igen från mig.