fredag 18. desember 2009

Pyssel och bak

Idag hämtade jag en mycket nöjd Therese på skolan. Dom hade varit på föreställning till 2:orna och sedan haft uteskola idag. Thereses lärare, Berit, berättade att Therese hade sagt att det var årets bästa tur i skogen.

När jag kom pratade alla barnen om älgbajset(!). Berit hade ropat till sig barnen och sagt att hon hittat älgbajs - Och så hade hon provsmakat en bajs(!).
...Men fröken lurades. Hon hade gjort små "älgbajsformade" chokladgodisar hemma och tagit med ut i skogen. Alla barn fick några "älgbajsar" var. Väldigt populärt ;)

När vi kom hem pysslade vi. Therese gjorde kronor till barnen på hennes dagis. Och jag slog in några julklappar :)

När vi hade hämtat mostern på jobbet så bakade Therese och Emma kladdkaka tillsammans.

Emma jobbar varje dag när hon är här nere, på olika tre ställen - bland annat i barnboligen där hon har sökt jobb (där hon var på arbetsintervju i onsdags). Och när hon inte är på jobbet ser Therese till att hålla mostern igång, eller så ser jag till att hålla henne igång i stallet... Hoppas inte Emma blir helt utsliten :S

Therese bjöd på drinkar som hon gjort själv... Dom såg riktigt läckra ut :)

Det var bland annat krossade pepparkakor, kockos, julmust, vaniljesås och vispgrädde i dom och en hel del annat skulle jag tro. Inte direkt det godaste jag har smakat.

Påminner mig om komikern Jeff Foxworthy i ett upptag vi har av honom där han berättar om en gång hans ena dotter kom och gav honom en macka som han åt varpå dottern frågar om han vill veta hun hon har gjort mackan... Ehh... (Misstanken väcks... vill man verkligen veta?!). Det visade sig att dottern hade blandat några av ingredienserna i munnen, tuggat och spottat ut på mackan... Nice :S
- Ibland är det bäst att inte veta ;)

Ingen kommentarer: