tirsdag 1. desember 2009

Från topp till tå...

Först tänder och så fötter...

Idag har jag varit hos tandläkaren (på Tannverket i Vestby). Jag har haft tur och fått bra tänder, för jag kan fortfarande skryta av att aldrig ha haft ett enda hål. Nöjd!

Noll hål!
- Smile :)

Nästa besök blir om 1,5 år.


För några månader sedan var jag var med en av mina brukare när hon fick fotvård. Då passade jag på att boka en tid till mig själv. Så efter tandläkarbesöket idag så var det mina fötters tur att få lite omvårdnad. Hadde aldrig provad på det förut, men det kan rekomenderas.

Efter lite över en timme var mina fötter väldigt glada :)



Tamina var också glad idag - över att få en ny saltsten. Här tittar Mr in och undrar vad det är Tamina har fått som är så gott.

Imorgon skall Tamina få börja gå ute i padock. Ingen stor padock (endast cirka 3*4 meter), men större än boxen. Plus att då kan hon ju följa med på allt som sker ute. Det blir gott för henne. Veckorna inne på boxen har varit tråkiga för henne.

Terje jobbade sent så Therese blev med mig i stallet på kvällen. Det var kallt (minus 6 grader) så jag tjatade på henne för att hon skulle ta på sig vantarna. "Men mamma, jag bestämmer själv om jag fryser eller inte.... Jag måste ju få ha ett eget liv mamma!"... Jag håller ju med om det, men jag känner samtidgt min dotter. Hon kan frysa sina fingrar blå (och klaga över det) samtidigt som hon har vantar i jackfickorna. Så jag kommer nog inte att sluta tjata på henne med det första ;)

Ps. Therese var överlycklig på morgonen för att det äntligen var julkalender dax. Julen är en magisk tid för barn :) Efter skolan tyckte hon att det var lite orättvist att inte mamma och pappa hade någon kalender, så hon ritade en till oss och satte upp på kylskåpet. Idag fick jag en kram i kalendern... En kalender i min smak med andra ord ;) Ds.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mormor vill också ha en sådan kalender. Det är säkert flera med mig som vill det
Kram Mormor

Unknown sa...

Det är så himla skönt att få hjälp med fötterna.Nu när magen börjar vara ivägen så måste det vara toppen
Kram Mamma