mandag 28. februar 2011

Maria-dagen

Idag är det Maria-dagen. Det vill säga att min mormor, min mamma, jag och Therese har namnsdag. Hipp hipp hurra! Therese och jag firade oss själva med att ta en varsin tårtbit (av Tuvas födelsedagstårta... Tuva fick okså smaka, bara så att det är sagt ;)).

Idag var också första dagen tillbaka på skolan efter skollovet för Therese. Det var hon inte allt för glad över, hon menar att lovet gått allt för fort. Men vilket skolbarn känner väll inte det?! Trots det var det nog ganska kul att träffa alla kompisar igen :)

Här är lite bilder på Tuva och Sissi från idag. Tuva är på en evig upptäckresa i huset och upptäcker varje dag någonting nytt. Nu som hon kan resa sig upp och gå medan hon håller i sig i något, så kommer hon åt nya saker som Sissis katthus. Där inne hittade Tuva en del kattleksaker som undersöktes noga. Sissi låg och spanade nyfiket på allt som skedde ;)
 
Sissi spanar ner på Tuva

1 kommentar:

Cia sa...

Grattis i efterskott på namnsdagen alla Marior, inklusive mig själv :).
Kramar från Cecilia Maria