tirsdag 8. februar 2011

Thereses födelsedag - och hela familjen är magsjuk

Vi vaknade upp till strålande vackert vinterväder, helt underbart med sol som värmde (det var en stund + 12 grader i solen utanför vårt sovrumsfönster). Men vi har inte varit utanför dörren på hela dagen...

Det startade igår kväll. Jag kännde mig konstig i magen när jag åkte till stallet och efter att jag hade ridit kännde jag mig slapp. När jag kom hem hade Therese kräkts och det blev full tvätt av matta och sängkläder. Sedan följde en lång natt där Therese till slut somnade på badrumsgolvet - Jag ordnade med ett täcke att sova på och en filt över henne, vred upp värmen på golvet och gick och la mig (min egen form var inte bra heller).

På dagen idag har Therese inte kräkts, och hon har orkat öppna paket och pyssla lite (med bland annat en disignbok hon fick och några pärlplattor). Men mest har vi bara legat i soffan, Therese, Tuva och jag.Terje har legat i sängen hela dagen. Tuva har inte kräkts men haft dålig matlust (nästan inte ätit alls, men druckit bra). Tuva har varit missnöjd hela dagen, vill varken sitta i famnen, leka på golvet eller någonting. Bara grinig. Jätte jobbigt när man helst av allt bara vill sova själv. Moster Emma kom dock en sväng på eftermiddagen (med paket till födelsedagsbarnet) och underhöll Tuva en stund, och då var hon ganska nöjd.

Planen idag var att vi skulle städa huset på dagen medan Therese var på skolan och att vi sedan skulle äta taco till middag och baka till gästerna kom för att fira Therese på kvällen. Men så blev det ju inte... Stackars födelsedagsbarn. Ingen rolig födelsedag alls.

Ingen kommentarer: