lørdag 26. februar 2011

Tuvas ett-års kalas


Vi har firat Tuva idag med ett litet kalas. Bestemor, bestefar, onkel Vidar, kusinen Melissa och moster Emma kom alla hem till oss på kaffe och tårta :)

Jag hade bakat en glutenfri marsipantårta till Tuva idag, men det var nära att det inte blev någon tårta, då vaniljsåsen jag gjorde visade sig smakade inte gott... Vilket jag tyvär inte märkte förens EFTER att jag hade lagt på den på första lagret av tårtan (slickade på slickepotten när jag var klar... och tur var väll det för annars hade ingen viljat äta tårtan). Jag lyckades som tur var att skrapa bort nästan allt och kunnde fylla tårtlagret med sylt istället. Tårtan blev riktigt god när den var färdg (puh).


Tuva förstog sig inte på att blåsa ut ljuset, men tittade på när både Therese och storkusinen Melissa visade hur det skulle göras :)

Tuva får hjälp med att öppna paket - och ser ut av vara storförnöjd med all uppmärksamhet :)
Tuva har fått så fina födelsedagspressenter, både förra veckan uppe i Östersund och idag. Hon har tur som har så många som bryr sig om henne :) Tuva har bland annat fått kläder, ett smyckesskrin, en ring (som hon nog måste vänta några år innan hon kan använda), halsband och armband, stickad kofta, en ny rullgardin till sitt rum, leksaker, skor (ett par bra "gåskor" i läder med snörning och ett par fina varmfodrade stövlar), en stor tavla med matchande kuddar i samma tyg, fårskinn, bok och pengar. 

Vad Tuva själv uppskattade mest är svårt att säga, men som alltid är det väldigt kul med inslagningspapperet ;)

Ingen kommentarer: