torsdag 28. juli 2011

Middag i Bringåsen

Fyra (av fem) tremänningar sammlade på moffas trappan
Ikväll blev vi bjudna på grillmiddag i Bringåsen. Det var fullt i alla hus på berget. Min farbror Benke, kusin Malin + hennes familj och min faster Berit, kusin Erika + hennes familj var där i pappas småstugor (som han köpte förra året). Så det var fem tremänningar på berget - Therese, Tuva, Lova, Mattis och Simon. Totalt tror jag att jag räknade till att vi var 17 vuxna och 5 barn (Anders hade besök av två killar han bott och studerat tillsammans med i Norrköping).

Tjejerna Therese och Lova hittade varandra med en gång och lekte så fint tillsammans. När vi skulle åka hem ville Therese bli kvar och sova över. Att bamse var kvar i stan spelade ingen roll(!!). Så då åkte jag och Tuva ensamma tillbaka till stan och lämnade kvar Therese med alla släktingar på berget.


Dukat i lusthuset på berget
Tuva på grönbetet
Lisa hade kommit hem
Full fart!! :)

Ingen kommentarer: