søndag 24. juli 2011

Resan upp gick bra

Glad som en lärka
Tuva var stort sett glad hela resan på trots av att hon inte sov en enda minut av dom 61 milen vi körde idag. Vi hade deaktiverat airbagen i passagerarsätet och satt Tuvas barnstol framme bredvid mig. Det fungerade fint, spesielt med en storasyster i baksätet som kunnde hjälpa till att roa Tuva ibland.

Tå-leken var en suksess. Tuva skrattade så hon tjiknade
En erfaren Vestby-Östersund pendlare :)

Tur jag har så tålmodiga barn, som är så duktiga på att åka på låååånga bilresor. Resan idag gick bra. Det var lite trafik och skapligt resväder (prickade in uppehållsväder på vårta tre pauser). Resan tog 9 timmar (klart snabbare än vad jag hade räknat med - då det var första gången jag reste ensam med bägge barnen).

Resan var dock inte helt problemfri. Efter en timme gav fläkten upp i bilen (anar inte vad som är fel, ordnade AC´n i förrgår... suck). Och halvvägs, i Särna, gick DVD-spelaren sönder när Therese skulle byta film... Och i Sveg kom vi 5 minuter efter att Dollar Store hade stängt (vi brukar ta paus där). Så då åkte vi på ICA istället. Där lekte Therese och Tuva på leksrummet tills Tuva gjorde illa sin fot (stukade den?!)... Min mobil laddade ut (hade med billaddare, men min mobil vägrade ta åt sig ström).

Men annars så gick resan bra...

Ingen kommentarer: