fredag 15. juli 2011

Trista nyheter

Vila i frid kära Stian
Idag fick jag trista nyheter om Stian i min klass som jag hade ART-praktiken tillsammans med (min fördjupning sista året på vernepleier utbildningen) dog idag på morgonen. Han fick en hjärnblödning.

Ofattbart när sådan sker en så ung människa. Så skört livet är... Stian blev 34 år och en dag gammal... Han var på Kragerø och firade sin födelsedag tillsammans med flickvännen och några vänner. Senast igår la han ut jätte fina stämningsbilder från Kragerø på facebook, där han även för bara några timmar sedan tackade för alla födelsedagsgratulationer...

Från nyhetsväggen på min Facbook sida...
Mina vänner skriver häslningar till Stian. Facebook visar automatiskt upp Stians sista statusmeddelande, där han tackar för alla söta hälsningar dagen innan. Man får ont i hjärtat. Stian var en person som kunnde bli vänn med en gråsten. Så varm och medmännsklig.

Stian och jag var ART-tränarpar tillsammans våren 2009. Vi hade ART (dvs. tränade sosiala färdigheter) med en 8-klass och skrev bacheloruppsatsen tillsammans.

Ingen kommentarer: