torsdag 4. august 2011

Blomstrande

Emmas orkidé blommar för fullt
Jag har varit över till Emma och sett till hennes blommor ikväll. Nu skall dom klara sig tills hon kommer tillbaka efter semestern. Emma har lyckats få en av sina orkidéer att blomma om. Nu blommar den med jätte stora fina blommor :)

Jag har varit i stallet idag. Min foderryttare ringde mig i går och var bekymrad för att Tamina haltade. Idag har jag undersökt henne utan att finna ut av orsaken men i samråd med en god vän på stallet (hästkunnskapsrik sådan) så har vi en teori om att hon är stel och öm i kroppen - och att Tamina (endast) skall skrittas några veckor för att styrka och mjuka upp kroppen. Sakta bygga upp igen. Håll tummarna för att Taminas form är bättre om några veckor!

Här några blommor från vår trädgård:

Min stockros fotad med blixt, häftig effekt
Stockrosen i mer riktiga färger
Klematis

Hortensia
Rosor

Ingen kommentarer: