lørdag 13. august 2011

Stall, Städning och Sommarfest

Tamina äter sin lunch
Jag var rejält trött när väckarklockan ringde kvart i sju imorse. I stallet väntade 7 hungriga hästar på att jag skulle komma för att ge dem mat och släppa ut dem. Klockan åtta red jag och Tamina ut. Vi hittade en skogstig som jag hade glömt bort (flera gånger försökt att hitta den, men bara kommit vilse i mina försök). Vi fick en riktigt fin tur, 7 km på små skogstigar.


Efter stallet har jag städat och hållt på hemma. Timmarna bara flög iväg, fick bråttom att göra mig klar till sommarfesten med mina jobbarkompisar. Precis som i fjol hade vi festen hemma hos Ann som bor vid Vestby centrum. Hittade den här söta bilden på en liten Tuva i min famn tagen innan jag skulle gå iväg på sommarfesten i fjol (ett år sedan imorgon).

Festen var jätte trevlig. Vi åt god mat, drack gott och hade det bra tillsammans. Ut på kvällen blev det ganska kyligt (vi satt ute), men jag fick sköna filtar att packa in mig i så det gick bra. Hem fick jag sällskap av  min (och Emma´s) chef, som bor ett litet stenkast från mig. Trevligt med sällskap - och skönt att slippa cykla ensam hem i mörkret ;)

För ett år sedan...

Ingen kommentarer: