torsdag 13. mai 2010

En lugn himmelsprätt-torsdag hos oss

Mina tre älsklingar

Vi har haft ett lugnt tempo idag. Terje har haft feber och hostar. Therese är feberfri men fortfarande slapp och matlusten är inte den bästa. Tuva och jag är dock friska, och det hoppas vi på att förbli.

Terje har suttit stort sett hela dagen med Mishelles minnebok. Tror den kommer att bli väldigt fin.

Emma är ju också krasslig. Efter jobbet idag åkte hon hem till sin lilla lägenhet för att vila och känna efter om hon skulle orka att köra 6-7 timmar till Norrköping. Hon bestämde sig till slut för att vila ikväll och istället försöka komma iväg tidigt imorgon bitti.

Mums!! De första gröna gräset är sååå gott tycker Tamina. Det kan man ju förstå efter en lång vinter med torrt hö. Min plan är att Tamina skall få komma upp till Meråker och beta i juli (så får vi se hur det skall gå till att få henne upp och ner, det hoppas jag löser sig).

Tamina är i ganska fin form. Har inte vågat mig på att få någon veterinär att böja upp knäleden sedan jag gjorde det i januari, men hon fungerar relativt bra. Haltar inte men kan vara lite "snubblig" ibland. Idag tränade vi lite kondition på en slinga i skogen. Tamina blev så pigg och glad och betedde sig som en vårglad unghäst på hemvägen :)

Sol, värme och grönt gräs. Lycka på jorden för en liten häst :)

Taminas humör är på topp. Min "sommarhäst" är riktigt trevlig. Hennes humör blir generellt alltid bättre på sommarhalvåret. Så har Tamina alltid varit sedan hon föddes. Man kan ju spekulera i orsaker till det. Jag tror att hon kanske får ont i kroppen/lederna av kyla. Men då skulle jag väll märka av att hon blir stel på vintern tycker man, men det har jag inte kännt av någon vinter.

Ingen kommentarer: