onsdag 12. mai 2010

Handletur till Sverige

Tredje dagen med feber för Therese idag. Ingen skola med andra ord. Therese fick vara hos bestemor medan Emma, Tuva och jag tog oss en tur till Sverige. Vi var först en tur i Strömstad för jag skulle ha hästfoder till Tamina. Och sSedan spenderade vi många timmar på Nordby.

Det var Tuvas tredje tur till Sverige. Hon var snäll och tålmodig helt till den fullastade matvagnen skulle lastas upp på kassabandet och så packas ner i påsar. Då var Tuva hungrig och ville genast ha mat. Hon lät sig dock lungnas med lite tid i baby björn selen tills vi kom ut i bilen med alla matkassar.

Förutom mat fick jag bland annat köpt mig nya walkingskor på Stadium för endast 199 kr nu på rea. Nöjd med det. Blir bra när jag skall ut och gå med barnvagnen :)

Emma och jag har "tradition" att äta på Asian Town när vi är på Nordby. Jag äter då alltid wockad kyckling med grönsaker, ris och sötsur sås. Älskar det! Mums!

När vi kom hem hade även Terje blivit sjuk och fått feber. Bestemor kom hem med Therese som var jätte trött och slapp. Vi mätte hennes temp till 39,5, stackrs sjuklingen. Efter febernedsättande medicin fick hon byta om till pyamas och komma sig i sängen.

Även Emma är krasslig, dock ingen feber (ännu). Vi håller tummarna för att hon skall klara av att jobba imorgon och sedan, efter jobb, åka till Norrköping (till broren). Hon skall hälsa på Anders, hämta sina sista saker som hon har kvar i Norrköping och så träffa sina vänner i Linköping/ Mjölby. Både nytta och en hel del nöje med andra ord.

Dagens kvällsmat: Terjes specialare. Mums :)

Ingen kommentarer: