fredag 14. mai 2010

Vårpromenad

Idag fick mina nya promenadskor komma ut på tur. Stabila och lätta skor. Tror jag kommer att gilla dem bara jag gått in dem lite.

Målet med turen var att få Tuva att sova. Det fungerade jätte bra... Och så länge vagnen rullade så sov hon. Men när jag stannade så vaknade hon efter 5 min. Efter flera försök gav jag upp.

På eftermiddagen sov hon bättre. Då fick jag gjort massor inne i huset, som att sortera och märka kartonger med saker som vi så satte upp på vinden.


Här sover Tuva sött i vagnen. Det ser så skönt ut, och i vanlig Tuva-stil så håller hon i sitt öra när hon myser.

Idag har vi haft milt och skönt temperatur ute. Det är nog första dagen i år då man inte känner av den kalla luften när man inte sitter i solen. Det finns alltså hopp om sommar och värme snart. Härligt!!

Ikväll har mamma kommit ner till oss. Resan ner hade gått bra. Therese var ivrig på att hälsa på mormor och såg till att hålla sig vaken tills hon kom. Mamma stannar tills vi åker upp till Lisas student första veckan i juni.

Ingen kommentarer: