torsdag 3. juni 2010

En effektiv dag

Tuva vaknade klockan sju, pigg och glad. Jag lyckades få henne att sova 40 minuter till, men sedan var det dags att stå upp bestämde Tuva. Men hon var som vanligt bara vaken en knapp timme sedan ville hon sova igen. Hon somnade gptt och sov över två timmar (hade nog sovit längre om hon fått lov, men då blev hon väckt).

Jag passade på att göra en del ärenden under tiden som Tuva sov. Och när hon hade vaknat gick jag ner på stan och traffade mina syskon :)
- och fortsatte uträtta ärenden (bland annat inköp av student och examenspressenter).

Therese blev inte med ner på stan. Hon har varit hos gammelmorfar och gammelmormor och lekt hela dagen. Hon harbland annat lekt affär med dom (klippt ut pengar och gjort prislista över vad alla varor kostade) och spelat luffarschack med gammel morfar.

När vi kom hem från stan fikade vi hos mormor & morfar. Sedan åkte Therese med Emma och Ingegärd till Bringåsen och lekte där några timmar medan mamma, Tuva och jag fortsatte göra ärenden. Vi köpte blommor till studenten imorgon, hämtade jord mamma beställt av en väninna, bar in det i garaget, åkte inom Hanna med jordgubbsplantorna och besökte Kattis en snabb sväng och såg det nya fina huset hon och Erik nyligen köpt i Kännåsen.

Vi har haft fullt upp hela dagen med andra ord. Jag somnade som en stock när jag skulle lägga Tuva. Nu lackar jag naglar och bloggar lite innan jag skall lägga mig igen. Imorgon blir det studentfirande hela dagen :)

Två bilder på Tuva i en super söt pyamas som hon har lånat av Ester. Tuva fick låna flera fina pyamasar, några kläningar och söta små skor av Ester. Tack snälla :)

Ingen kommentarer: