lørdag 19. juni 2010

Imorgon...

I morgon är det äntligen dags för Tamina att komma ut på betet :)

Idag har Terje, jag och Tuva varit och spanat in vart det betet ligger. Det skall bli så kul att släppa ut henne imorgon. Tror att hon kommer att trivas där.

Bilden är från idag. Det regnade och jag gick med Tamina ute för att låta henne beta lite (som jag gjort varje dag nu för att vänja henne till sommarens diet).

Imorgon skall jag rida Tamina till betet, men först skall jag hjälpa till på ridskoletävlingen på stallet - Ridskoletävlingen där Therese skall vara med och starta i 20 cm (med ledare) imorgon. Therese ser fram emot att kunna visa upp för pappa, bestemor och bestefar hur duktig hon har blivit som klarar av att trava över bommar nu :)

Therese skall rida Peanut som vanligt. På måndag är sista ponnylektionen på den kursen hon har gått. Men vi har fått lov att låna Peanut lite i sommar, så vi skall kunna fortsätta träna och ha kul. Therese vill bland annat gärna rida på tur.

Ingen kommentarer: