torsdag 17. mai 2007

17:e maj firande!

Vi har kommit oss hem igen efter Östersunds turen. Min mamma blev med ner. På hemvägen körde vi över fjällen (den vägen är 10 mil kortare än den vi vanligtvis kör). Bitvis var temperaturen nere i 0 grader och det snöade(!). Skönt att vara tillbaka i Vestby, där det grönskar och blommar (syrenerna har slagit ut).

I dag är det Norges nationaldag, och få länder firar som normännen gör. Therese skal ha på sig sin bunad (folkdräkt) och gå i 17:e maj tåg. Dagiset har en egen fana, och avdelningarna går tillsammans i tåget. I går övade barnen på dagis att gå i tåg, och hade "16:e majtåg" tillsammans med ett annat dagis som ligger i närheten. Therese var så stolt när hon gick iväg med tåget :)

Frågan är om jag skall orka att vara med ner till Vestby och se på tåget eller inte. Jag jobbar nattvakt (i skrivande stund är klockan halv tre), och har dessutom varit så snäll att jag har tagit på mig frukostfodringen i stallet. Terje, Therese och mamma skall naturligtvis ner och se på/gå i tåget. Skall i alla fall se till att få tagit några kort, och lägga ut dem här på sidan.

Ingen kommentarer: