tirsdag 29. mai 2007

Therese och jag är "alldeles ensamma"

I dag åkte mamma till Trondheim (hon besöker Vivian i Trondheim över dagen, och stannar sedan i Meråker några dagar, innan hon åker hem).

Therese och jag körde henne till Vestby tågstation i morse (till tåget som skulle gå kl 07.00... men som inte gjorde det). På grund av ett signalfel vid Ski station ställdes alla tåg till/från Oslo in... och det blev satt in bussar (med en buss tar ju inte så mycket folk). Därmed bröt det ut kaos... Flera hundra personer stod och väntade på buss vidare till Oslo.

Mamma hade bara 1 timme på sig innan Trondheimståget gick (kl 08.00), och det hade inte hjälpt om jag hade kört henne (mitt i rushen tar det mer än en timme in till Oslo S), och att vänta på att få plats i en buss hade också tagit tid. Men som tur var fick vi tag i en konduktör som ordnade med taxi till mamma. Hon hann precis med sitt tåg (Puh!). Men det var lite stressigt där en stund.

Så nu är vi "alldelses ensamma, og stille" som Therese sa i bilen hem från Vestby. Hon har varit hos bestemor på dagen idag, så att jag har fått plugga till fredags tenta (dagiset är stängt idag).

Ps. Nu har dom huggt ner skogen vid vårt hus, och idag håller en grävmaskin på att röja där... Skall ta bilder och lägga ut så att ni får se, ni kommer inte att känna igen er. Ds.

Ingen kommentarer: