tirsdag 8. mai 2007

Harry tur

Idag har Therese och jag varit på "Harry tur" (det kallas det här i Norge när man åker till Sverige och handlar). Jag behövde kraftfoder till Tamina, för det var nästan slut. Vi gick runt i lite andra affärer, när vi ändå var på Nordby (köpcenter utanför Strömstad).
Har anmält mig till en fältritt tävling söndag den 20 maj. Det är ett så kallat Knøttecup stevne, en slags rekryterings klass för fältrittsgrenen -med låga hinder (60 cm) i terängen. Jag tycker att det känns säkrast att inte ha för höga hinder första gången vi provar på fältritt, det är ju trots allt fasta hinder. I tillägg till terängdelen skall man rida igenom ett dressyr program och hoppa en hinder bana. På slutet läggs resultatet från alla tre grenarna ihop till en total summa. Det skall bli jätte spännande. Vi är flera från stallet mitt som skall dra, så vi kommer nog att få en fin tävlingsdag (nu är det bara att hålla tummarna för att vädret blir bra!).

Ingen kommentarer: