mandag 30. november 2009

Första advent :)

Första adventhelgen var över innan den börjat känns det som. Hinner inte med allt man vill och det blir ingen tid för att vila ut heller.

Terje jobbade hela söndagen och jag är ju i stallet både morgon och kväll för att ta hand om Tamina, så tiden flyger.

Lite städat blev det i alla fall på lördagen, och julkartongerna kom ner från vinden på söndagen - så att vi kunnde hitta fram det viktigaste som adventljusstaken, julkalendern och tomtmössorna.

Therese och jag var på Plantasjen och handlade några julblommor, så la vi på en röd julduk och tände första ljuset... så vips, var det lite advent i vårt hus också.

Tomtemössorna behövdes till "julegateåpningen" i Vestby. Tyvär blev det för mycket gående (och stående) för mig, så jag fick stanna hemma. Men Terje och Therese gick som vanligt.
- Se mina söta tomtar :)

Idag har kalendern börjat fyllas med klappar. Imorgon är det första december. Therese längtar! ;)

1 kommentar:

Kattis sa...

Det ser mysigt ut! :) Behöver inte vara mer ju, det är advent, inte jul. Vi tog fram 2 julstjärnor o ljusstaken. Kom på att det ligger några fina ljus nere i jullådan också, men kom aldrig så långt. Det får bli när det blir! :)