onsdag 24. mars 2010

Tuvas första tur till Sverige :)

Idag har Emma, jag och Tuva varit i Sverige på shopping. Emma skulle ha en del inför helgen i Sälen (dit hon skall nu till helgen med ett gäng kompisar). Tuva och jag blev med som sällskap. Vi kom iväg ganska sent men hann med det vi skulle i alla fall. Det var lugnt och skönt och inte så mycket folk på köpcentret.

Vi åt lunch på Nordby. Min "stammis" när vi är där är wookad kyckling, grönsaker, ris och sötsur sås. Jätte gott! Som ni ser var Tuva duktig och lät mamman äta maten i lugn och ro (hon brukar inte göra det - utan taimar som oftast in att vilja ha mat då).


På mataffären provade Tuva solglasögon.
En tuff liten brud ;)

Det ena hjulet pungterade ljudligt i det jag körde in på My One (hästaffären på Nordby). Det blev hopplöst att köra vagnen (med ett däck som nästan vrängdes av när man svängde). Vi kunnde som tur var få hjälp inne på Babyproffsen. Först försökte vi med att pumpa upp däcket igen, men luften pös ut igen. Så vi fick köpa en ny slang innan vi kunnde köra vidare.

Tuva sover i sin vagn inne på köpcenteret :)

Tuva var tålmodig och snäll idag. Tre amnings-pauser (inkl. ett blöjbyte) var allt hon "krävde". Sedan låg hon i sin vagn och sov eller tittade sig omkring. På slutet, inne i mataffären, började hon dock att lessna lite. Men nöjde sig bara hon fick komma upp i famnen :)

I skrivande stund sover Tuva sött, inpackad i fårskinnet. Snart skall vi gå upp och lägga oss. Jag hoppas att vi får sova i natt. Tuva hade lite andra planer förra natten så jag skulle behöva att få sova ut ordentligt i natt.

Ingen kommentarer: