torsdag 11. november 2010

Babyträff, babysim och lite annat en torsdag

Lite vitt i vår trädgård
Idag har Tuva och jag verkligen hunnit med mycket på dagen. Först var vi på 8 månaders träff på helsestasjonen. Den var redan klockan 10.00, alltså mitt i Tuvas sovtid. Hon hann endast sova 20 minuter. På helsestasjonen (bvc) skulle vi träffa 8 andra babyer och pratade lite tillsammans med en av helsesøstrene tillsammans i grupp. Barnen fick ligga tillsammans på två stora mattor och leka med en massa olika leksaker. Det var stor skillnad på barnen, några ville mest bare observere og andre var veldig frempå. Tuva rullet litt runt och tog leksaker av andra  (och blev "frånstulen" leksaker ibland). Hon tyckte att det var hel topp med så många lekkamrater. En kille (på 8 månader, endast en vecka äldre än Tuva) kunnde gå(!). Der gick det undan vill jag lova.

Efter träffen åkte vi vidare till babysimning i Son. Tuva var pigg och glad trots att hon sovit så lite. Men efter baded blev hon stuptrött och somnade i bilen på väg hem och sov sig igenom att jag bar henne in från bilen, upp trappan, la henne i sängen och klädde av henne ytterkläderna... Det har aldrig hänt tidigare. Då är man trött ;)

När Therese skulle på sin simning senare på kvällen var det Terje, Tuva och bestemor som blev med. Therese visade stolt upp hur duktig hon är på att simma under(!) vattenytan. Jag passade på att åka till stallet och rida undertiden. Det var länge sedan Tamina har varit så fin att rida :)

Och ögat till Sissi är nästan helt fin igen. Så dagen idag har varit bra :)

Ingen kommentarer: