onsdag 24. november 2010

Idag har jag varit på seminarium med Emma

Idag har jag varit på seminar i Lillestrøm på Ahus (Universitetssykehuset i Akershus) tillsammans med Emma och några andra kollegor. Jag fick möjlighet att bli med på kurs då någon annan blivit sjuk. Tur att mamma var här och kunnde hjälpa till med barnen :)

Det var en spännande och lärorik dag, men med ett hjärteskärande tema. Barnmisshandel och vanvård. Riktigt hemskt är vad det är och få vågar se efter tecken eller anmäla om det finns misstanke. Det hoppas jag att det blir en ändring på.

Hur någon kan skada små barn kan jag inte helt förstå. Jag kan säga så mycket att jag kramade lite extra på Therese och Tuva när jag kom hem <3 Älskade barn.

Det var en givande dag med bra föreläsare och trevliga kollegor. Nu känner jag mig lite "boosted". Fint att komma ut av "mamma-bubblan" man lever i och få lite "input" (viktig sådan, ett jobbigt och tufft ämne, men livsviktigt!).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, såg denna blogg när jag sökte lite kring Vestby. Vi är nämligen två svenska killar som har fått jobb där men inte hittat någon bostad än. Verkar vara helt omöjligt att hitta en bra lägenhet runt Vestby. Tänkte höra om ni har några tips, vi har sökt på finn.no för det mesta.

/Marcus

Bra blogg förresten :)

Anna Andersson sa...

Hej,
Jag vet tyvär inte om någon som är ledig just nu. Min syster hittade sin lägenhet i Vestby genom finn.no. Annars är det ibland lappar i mataffärerna (här i Vestby) där man kan hitta lägenheter som hyrs ut. Men det är ju lite svårt om ni inte redan är här.

Man kan ju kanske testa att skriva en annons själv i lokaltidningen: http://www.vestbyavis.no/

Hoppas ni hittar någonstans att bo.
Mvh Anna