lørdag 13. november 2010

Fredag - helgen börjar, fest och löningsdag

Tuva "torrbadar" medan mamma sminkar sig i badrummet
Idag kom Emma till oss på förmiddagen och satt barnvakt till Tuva medans hon sov förmiddag så att jag kunnde åka till stallet. Underbart att få lov att komma sig ut en tur - utan barn :)

Att Emma dessutom hade med sig sockerkaka gör henne inte mindre populär. Vad skulle vi gjort utan henne? Vi håller tummarna för att Emma skall få fast anställning i Vestby så vi får behålla henne här! :)

Ikväll har jag varit på fest med föräldrarna till alla barn i klass 2A och 2B. Vi hade tapas middag (alla tog med en rätt var, jag gjorde katrinplommon insurrade i bacon, enkelt och snabbt att göra - och ganska gott faktiskt). Terje stannade hemma med våra tjejer då han skall jobba extra imorgon, lördag.

Festen var lyckad. Vi hade sällskapslekar och musikquiz. Och jag pratade med många föräldrar jag inte hade pratat med förut. Mycket trevlig fest.

Ingen kommentarer: