lørdag 13. november 2010

Ut på tur med Tamina


Terje jobbar extra hela dagen idag. Therese och Tuva har varit hos bestemor så jag har kunnat köra på tur med Tamina. Det var jätte skönt att komma ut och vi hade en fin träningstur. Körde vägen ner mot Emmerstad med långa sega backar. Bara så synd att folk kör som idioter längs den vägen. Dom kommer i 60-70 km/h runt en sväng på den smala vägen, och kör gärna förbi Tamina utan att så mycket som lätta på gasen. Och i värsta fall i en sväng, utan att veta om det kom mötande trafik. Man undras ju över att det går bra så ofta som det gör. Skall inte så mycket till när en bil rusar förbi med få centimeter till godo. Det hade räckt med att Tamina blev rädd för något i diket och tog ett steg till sidan. Skulle kunna tänka mig att ha sivilpolis med mig på körtur nästa gång. Kanske vi hade fått ett par bilförare utan körkort då.

Therese ville inte bli med mig hem när jag skulle hämta tjejerna, så hon övernattade på Kjenn.

Ingen kommentarer: