fredag 11. mars 2011

EF... Effektiv Fredag

Idag har jag jobbat dagvakt, varit i stallet, städat undervåningen hemma och snart skall jag på nattvakt (jag skall jobba extra två nattvakter nu i helgen). Det har varit en effektiv dag, vi har hunnit med mycket idag. Tamina och jag tog oss en lång härlig tur på eftermiddagen. Det var jätte skönt att komma ut i frisk luft och solsken. När jag kom hem satte hela familjen igång med att röjja och städa på undervåningen (Tuva var också med, även om man kan diskutera att hennes "hjälp" var så väldigt uppskattad alltid ;)). Mattor bars ut, det damsögs, dammtorkades, sopor blev sorterade och slängda, blommor duschade. Väldigt skönt att få sånt gjort. Bra med dessa effektiva dagar då man hinner med en hel massa. Att det dessutom är lönedag för både mig och Terje gör ju inte saken värre precis :)

Ingen kommentarer: