onsdag 16. mars 2011

S för Sverige, Strömstad, sol, Salt (Restaurang), Shopping

Idag har jag, Emma och Tuva varit i Strömstad. Jag har köpt pellets till Tamina och Emma har klippt sig (jätte fint, bilder kommer senare). Tuva och jag promenerade längs vattnet medan Emma klippte sig. Fantastisk utsikt, lite sur vind men med strålande sol. I Strömstad var det snöfritt. Jag letade efter vårblommor men kunnde inte se några.

När Emma var färdigfrisserad gick vi i lite olika små affärer tills det var tid för lunchbuffè. Och vilken härlig buffè det var. En fin restaurang med havsutsikt och jätte god mat. Jag åt mig mätt på fiskrätterna (prioriterade fisken över "huvudrätten" som var köttbiffar - och som såg goda ut de också). Lunchen avslutades med dessertbuffè och kaffe (Tuva och jag åt äppelkaka med vaniljsås, Emma tog mandeltårta). Mums!Jag var mätt i flera timmar efteråt.

Efter lunchen handlade vi med oss lite mat och åkte hem till Therese :)

Tuva tittar på svanar
Rakt fram ser man Laholmen och Restaurangen Salt - där vi åt en utmärkt lunch




Lunchbuffèen kan varmt rekomenderas!!

Ingen kommentarer: