lørdag 5. mars 2011

Lillasysters huggtänder(!)

Therese har ritat hur det hela gick till... Bilden föreställer mig som ser chockad på att Tuva biter sönder Thereses leksak och Therese som argt skriker "Tuva!!!"
Therese köpte en liten ballong-gubbe fylld med mjöl (kul att klämma på), när vi var på mataffären innan vi åkte till Krokstrand. Men den blev inte så långlivad eftersom Tuva fick tag i den när vi hade kommit fram till Sara och c/o. Därmed bet Tuva hål i ballongen och mjölet rann ut. Therese tog det hela väldigt hårt. Hon som hade önskat sig en sådan så länge och så förstörde lillsyster den med en gång :(

Therese ritade en teckning där Tuva hadde huggtänder, men som hon sedan kluddrade över för att illustera hur mjölet "poffade" ut. Men efter en stund så var inte Therese arg på lillasyster längre. Och som Therese sa till mig, "Mamma, nu är jag inte arg på Tuva längre. Jag glömde bort att hon inte förstår bättre för hon är ju bara liten". Det är en förståelsefull storasyster det <3

Och så hjälpte det ju så klart också att jag lovade att ersätta den sönderbitna ballong-gubben på hemvägen ;)

Ingen kommentarer: