fredag 22. april 2011

En härlig långfredag

Therese och jag i Son
 Jag har jobbat idag och reste med en av mina brukare till Son för att se på folklivet i hamnen och äta glass... Och ja, jag vet, jag har det jätte tufft på jobbet ibland ;)

I Son träffade vi Therese som var där med bestemor och bestefar. Hon har sovit över på Kjenn natt till idag, och dom hade varit och sett till bestefars nya båt (en båt som blir otroligt spännande att få prova till sommaren).



Tuva slappnar av och vilar ut efter att ha lekt i sandlådan
När jag kom hem från jobbet åkte Terje en tur hem till Vidar och Melissa tillsammans med Therese. Tuva och jag gick ner till lekplatsen och lekte i det fina vädret. Jag satt och pratade med en granne på en bänk och Tuva lekte i sandlådan (hon grävde i sanden, åt sand, kastade sand osv). Efter en halvtimme gick vi hem och satt lite ute på altanen. Tuva kröp upp i sin vagn (Thereses gamla trehjuls-vagn, som tyvär har "punka" på det ena hjulet) och satt där och vilade.

Glad tjej, som fick bada efter sandlådebesök och vilostund.
Utsikt från min hamock

Ikväll har jag hjälpt påskharen med att skriva en rebus. Tanken är att Therese skall leta lappar runt omkring i huset och ute i trädgården. På så vis skall Therese kunna hitta påskägget till slut. Men innan hon kan klura ut vart påkharen har gömt ägget så måste hon lösa 11 uppgifter... Den första ledtråden hon får kommer att leda henne till huset på stubben, där finner hon nästa ledtråd... osv.

Therese hade samma "påskäggs-skattjakt" i fjol, men i år har hon bett om oss om att vi skall göra det lite svårare... För nu går hon ju i tvåan ;)

Ingen kommentarer: