mandag 18. april 2011

Lek i sandlådan

En nöjd Tuva som leker i sandlådan
Idag känndes min rygg lite bättre, så Tuva och jag gick på besök till dagis. Egentligen skulle Tuva ha varit där idag då jag och Terje skulle ha jobbat, men Tuva är inte helt 100% i form ännu så vi nöjde oss med att vara där en timme och leka lite.

När jag skriver skulle ha jobbat så menar jag att både Terje och jag är hemma från jobb idag. Jag p.g.a. ryggen och Terje p.g.a. magen. Han har blivit smittad av Tuvas magvirus, och har det inte bra alls :(

Therese är feberfri, men hostar lite. Hon har varit på shopping med bestemor idag (köpt en ny tröja och en kjol + jordgubbar, vattenmelon och lite annat).

Tuva gillade verkligen sandlådan, hon grävde och jobbade
Fyllde hinken med sand
Provade gungorna - flera gånger :)


Och grävde ännu mer...
Tuva åt sand, hällde sand i sin nacke och över håret... Kröp i sanden... ålade i sanden, rullade i sanden... Ja ni fattar. Det blir en hel del sand i kläder, hår, skor och blöja efter ett sådant sandlådebesök - Men så var det kul :)

Ingen kommentarer: