onsdag 27. april 2011

Rastaflätor

Mums!
 Taminas foderryttare var barnvakt igår och hade med sig två ivriga tjejer i stallet. Då fick Tamina ny hårfrisyr. Hon var riktigt söt med sina "rastaflätor" när jag kom i stallet idag. Tamina fick gå och beta lite av det nya vårgräset - vilket var väldigt populärt kan jag lova ;)

Therese har haft sin första skoldag efter påsklovet idag. Hon tyckte att det var trist att lovet var slut, men hade haft en fin dag på skolan idag och verkade väldigt nöjd. Efter skolan gjorde hon alla läxorna och gick sedan ut och lekte flera timmar med grannbarnen.

Tuvas form är bättre idag, andningen också även om man hör att det "surklar" i lungorna. Hon har varit hemma med sin pappa idag. 

I morgon skall vi jobba båda jag och Terje - med lite barnvaktshjälp från moster Emma och bestemor (Emma sitter de första timmarna och så avlöser bestemor så att Emma får åkt på personalmöte på sitt jobb). Det är guld värt med barnvaktshjälp. Jag kan inte ta ledigt från mitt jobb imorgon då en lärare från högskolan kommer till jobbet imorgon och skall genomföra halvtidsevaluering av "min" praktikelev jag är praktikvägledare för en vernepleierstudent). Det är första gången jag är vägledare, så jag tycker det är lite extra spännande :)

Rasta-häst

Ingen kommentarer: