tirsdag 6. desember 2011

Första snön har fallit

Thereses första snöboll
Idag kom årets första snö i Vestby (vintern 2011/2012). Den började falla medans jag satt i ett möte på jobbet, och när jag sedan skulle köra hem var allt vitt. Det kom inte så mycket första omgången, men tillräckligt för att barnen på Thereses skola var i full gång med att göra snögubbar när jag kom.

Tuva hade varit ute på förmiddagen på dagis (innan det började att snöa) så hon var tvungen att stoppa utanför utgångsdörren på dagis och undersöka vad det vita var, hur det smakade osv. Lite senare på kvällen, när jag körde hem från träningen (med Friskis & Svettis) så hade det börja att snöa igen - stora tjocka snöflingor. Innan jag la mig hade det kommit 10 cm med nysnö.

Vit barnlycka :)

Tuva undersökte det vita guldet ingående
Senare på kvällen kom det ännu mera snö

Ingen kommentarer: