fredag 2. desember 2011

Helgens målarprosjekt




Den sista furun vi har i huset är den över köksbänken. Jag gjorde aldrig någonting med den när jag målade köket förra sommaren (som såg ut så HÄR innan, så HÄR under arbetet och som blev så HÄR när jag hade målat färdigt köksskåpen). Tanken var väll att vi skulle byta ut furun mot kakel eller kanske den HÄR geniala ideèn, där man enkelt kan byta motiv (tapet) bakom plexiglas över köksbänken. Lätt att torka av också. I like :)

Jag kan ju inte ge mig med målandet ännu - inte så länge jag har en massa grundfärg och målarfärg kvar sedan jag tog vardagsrummet... Så efter kvällsvakten i kväll, satte jag igång med att plocka undan på köket, tvätta väggen över köksbänken, teijpa upp/ plasta in och så grundmåla den. Det är så tacksamt när man får så stort resultat efter första omgången med grundfärg.

Ingen kommentarer: