mandag 26. desember 2011

Middag med Cecilia och Jorm (med familjer)

Tuva testade gunghästen som Cecilia hade som liten
Även idag har jag varit hemma hos Cecilia och Björn i Kännåsen. Idag hade jag med mig barnen. Till Kännåsen kom även vår väninna Anna "Jorm". Hon var på väg upp till sina föräldrar i Jormvattnet tillsammans med sin familj. Dom tog paus hemma hos Cecilia och åt middag där. Vi var 7 vuxna och sex barn - det var jätte trevligt. Så lyckat att vi hann träffas! Jag har inte träffat Jorm på flera år. Faktiskt tror jag det var så länge sedan som i april 2009(!!), då Anna och Jonas gifte sig uppe i Jormvattnet. Det är på tok för länge sedan. Jag är glad att Anna är en så flitig bloggare så att jag kan känna att jag kan få följa med lite på vad som händer i hennes liv och hennes familj. Jag kan varmt rekomendera alla att titta inom hennes fina blogg på aftonbladet: Trend och träning.

Glad är jag också för att mina två andra väninnor, Kattis och Cecilia har flyttat tillbaka till Östersund så att jag kan få träffa dem när jag är hemma på besök. Guld värt!

Julmys i Cecilias & Björns vardagsrum
Therese, Jonna, Tuva och Junior
Therese, Hampus, Hugo och Tuva
Jorm, Jonna och Cecilia
Jorm och Jonna
Tuva pussar Jonna
Tuva tyckte att det var spännande med "bäbisarna". Hon såg att Therese fick sitta med Junior i knät i en fotölj. Då hoppade Tuva upp i den andra fotöljen och klappade på sina knär "Babyn sitter her!" sa hon uppmanande till mig. Lilla gullunge.

Innan "Jorm" och hennes familj (och vi) skulle åka så satt Therese en stund med Jonna i famnen, då fick Jonna flera gosar och några pussar av Tuva. "Sånn, babyn kos" sa Tuva förnöjt efter att ka smask-pussat Jonna på kinden.
Therese och Jonna
Full fart... Fartsträck

Ingen kommentarer: