søndag 16. september 2007

Kanske Tamina skulle ha ett Sverigetäcke?!? ;)

Jag trodde inte att det fanns så här fina täcken ;)
- Men för "endast" 1339 kr kan detta Sverigetäcket bli ditt på grand-prix.se... Tror ni inte att Tamina hade blivit stilig i täcket? He he...

Det går dock ingen större nöd på Tamina. Jag har skrapat ihop pengar och köpt en jätte fin sele till henne. I norska pengar blev det 3300 kr, ett väldigt bra pris. Nu hoppas jag på att kunna låna en vagn, så att vi kan ut och köra lite snart.

Therese och jag sitter i soffan under varsin filt och myser. Utanför smattrar regnet mot fönstret. Hoppas bara att det slutar tills vi skall till stallet och fodra kvällsmat. Jag har haft alla fodringar den här helgen, ikväll är sista fodringen (vi turas om att fodra i helgerna, nästa gång jag har fodringshelg är om ca 11 veckor). Therese får "hjälpa" mig när jag skall ta in alla hästar, byta täcken på dem, se till att alla har det bra och stänga/låsa dörrar och släcka i stallet.

Terje har rest tillbaka till skolan idag. Det blir inget besök för Therese och mig i Karlsborg nästa helg. Terje kom plötsligt ihåg att han ju har första hjälpen kurs på körskolan nu på fredag -så han måste till Vestby... Synd, för det var en helg som passade bra för min del. För sedan startar ju min vanliga skola upp, och då har jag skola på torsdagar och fredagar (och får då en eventuellt kortare besök/helg i Karlsborg). Men vi får säkert till något :)

Ingen kommentarer: