fredag 21. september 2007

Therese har varit hos doktorn idag

Idag tog Terje med sig Therese till doktorn, som lyssnade på bröstet och tog CRP (bamse fick också "stick i fingret" -på riktigt, med plåster efteråt). Den visade ingenting, så hostandet beror inte på någon bakteriell infektion. Så då fick Terje tjatat till sig att man skulle prova ut ventolin (Terje får själv överkänsliga slemhinnor när han är förkyld, och vi misstänker att det samma gäller för Therese). Terje vann den siskutionen, och i skrivande stund sover Therese utan att hosta (kanske lite tidigt att säga om det är tack vare Ventolinen eller ej, men det är i alla fall väldigt skönt). Therese fick rekvisition för att komma till en barndoktor och undersöka henne närmare (bland annat med tanke på astma). Ventolinen har en jätte smart "Aerochamber" (på bilden) som gör det lätt för barn att andas in medicinen ...Men bamse var tvungen att ta medicinen många gånger innan Therese ville prova själv. Tur att vi har en så modig bamse ;)

I morgon är det öppet hus på brandstationen i Vestby. Då skall vi dit och leka brandmän, spruta med vattenslangar och titta på brandbilarna ;)

Jag är färdig med min praktikuppgift (YIPYE!). Nu återstår "bara" att få hjälp med att rätta upp min norska (en svensk som försöker sig på att skriva på norska är inte alltid så lyckat, fast jag tycker mig börja få til det ganska bra nu.

Ingen kommentarer: