tirsdag 25. september 2007

Terje jobbar som trafiklärare

I går hade Terje sin första dag på Fästningen Trafikskola. Han skall ha praktik och undervisa riktiga elever i bil och teori sal. Det hade varit en hel del nerver första dagen, men det gick bra :)

Terje tog Opeln till Karlsborg den här veckan. Hans egen bil går inte att köra (bör inte köras), då hjullagren fram har gått sönder. Vi skall lämna in den på verkstad på torsdag.

För den som undrar, så är det mindre än tre månader kvar till jul. Dags att börja tänka på önskelistor (en uppmaning till mina nära och kära... och till mig själv).

Praktikuppgiften är färdig och inlämnad. Skönt att vara färdig med den! Nu på torsdag startar en ny kurs.

Jag går runt med ett blåmärke på kinden efter ett möte med grannens fönster... Det hela är bara så dumt. På väg till nattvakt igår kväll, så skulle jag skynda mig ut till bilen utan att bli våt av regnet. Därför gick jag längs husväggen. Vid ett stuprör (som sprutade ut vatten) var jag tvungen att hoppa över, och såg då ner... i det jag landar och forsätter att gå framåt smäller jag in i grannens öppna fönster. Hade inte sett att det stod öppet.

Ingen kommentarer: