onsdag 24. oktober 2007

FN-dagen

Idag är det 2 månader till julafton... Dagarna (dvs dagljuset) har hunnit bli 9 timmar och 15 minuter kortare sedan sommarsolståndet.

Therese skall fira FN-dagen på dagis idag. Jag går snart av min fjärde nattvakt och skall nu försöka vända tillbaka till "normal" dygnsrytm igen.

Therese hade med sig sin mormor på Mio min Mio teaterföreställning i måndags. Det var uppskattat av Therese. Hon levde sig in i föreställningen och hade så mycket att berätta och prata om när jag hämtade dem i Moss efter föreställningen ;) Therese har önskat att vi skall börja läsa boken om Mio min Mio som godnattsaga på kvällarna.

Tamina är nyskodd (igår) och är nu redo för snö och isföre. Kan inte säga detsama om min bil... men hoppas på att få ordna det snart. Terjes pappa har köpt en ny fälj till det ena vinterdäcket. Men det behövs även ett besök på verkstad innan bilen är riktigt ok igen.

Ingen kommentarer: