torsdag 11. oktober 2007

Therese önskar sig leksakskataloger

Imorse försov vi oss, Therese och jag. Men jag kom i alla fall i tid till skolan, utan att vi behövde stressa alls. Skönt! TV och tidningar hade igår varnat för snökaos idag... men det uteblev. Mitt på dagen regnade det rejält ett par timmar men sedan blev det fint väder igen.

Tamina har fått behandling av equiterapeut idag, så nu är hon rakt bäckenet igen. Det blev ganska sent i stallet, och klockan var långt över Thereses läggetid när vi kom hem. Hon blir nog väldigt trött imorgon, stackars. Vi måste ju på dagis strax efter sju. I vanliga fall får Therese sova längre på fredagar, då Terje är hemma... Men Terje har klassfest på skolan idag, och kommer hem först imorgon kväll.

Therese väntar förgäves på att det skall komma någon leksakskatalog i posten. Idag väntade hon ivrigt på att jag skulle tömma brevlådan för att se om det var någon leksakkatalog där. Men inte heller idag kom det någon katalog. Då utbrister Therese uppgivet "Mamma, jeg tror ikke menneskene i posten vet at du har et barn". Jag tröstade med att nu är det snart jul, och då överöses vi med leksakskataloger... Hoppas det kommer snart bara...

Ingen kommentarer: